رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به استقبال اعضای گروه بریکس از پیشنهادهای هلال‌احمر ایران گفت: ایجاد شبکه فراگیر سلامت برای کمک به افراد آسیب‌پذیر از این پیشنهادها بود.

استقبال از پیشنهاد هلال‌احمر ایران در نشست بریکس؛ ایجاد شبکه فراگیر سلامت برای کمک به افراد آسیب‌پذیر

پیرحسین کولیوند با اشاره به ریاست کارگروه «جمعیت سالم به عنوان شرط اساسی برای توسعه کشورهای بریکس» که در حاشیه نشست مدنی بریکس (BRICS) در مسکو برگزار شد، تاکید کرد: پیشنهادهای هلال‌احمر ایران در این راستا مورد توجه و استقبال نمایندگان کشورهای عضو قرار گرفت.

کولیوند افزود: در این کارگروه، بر اهمیت اشتراک تجارب موفق کشورهای عضو برای ارتقا و پایبندی به اصول عدالت اجتماعی به نحوی که ظرفیت معنوی انسانی را در زندگی در اولویت قرارداده و معیار و مبنا صرفاً تاکید برجنبه‌های مادی نباشد، تاکید شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: مشارکت فعال مدنی و عملی بین کشورهای عضو برای تقویت یکدیگر خصوصاً تقویت تعهد و انگیزه مردم به سمت سبک زندگی سالم با رفاه اجتماعی جهت طول عمر بهتر و سالم‌تر نیز از دیگر موضوعات مورد تاکید در این کارگروه بود.

کولیوند خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ‌ها موفق و تبادل دانش و علوم اجتماعی، فرهنگی جهت دسترسی یکسان همه و جلوگیری از گسترش سریع ایدئولوژی‌ها و خرده فرهنگ‌های مخرب در فعالیت‌های عام المنفعه جمعیت هلال احمر باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در این کارگروه ضمن تاکید بر یک صدایی برای ایجاد عدالت و تساوی سازنده بین المللی و افزایش عملکرد و قدرت عمومی همه توضیح داد: یکی از راه‌های ایجاد عدالت بین المللی حمایت جدی از سازمان‌های غیر دولتی است که در راستای این اهداف فعالیت می‌کنند.

وی گفت: برای رسیدن به این هدف ایجاد شبکه می‌تواند ما را به این هدف نزدیک تر کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.